PARTYINFO
Datum konání: |
- čtvrtek |
12. října vystoupila v Paláci Akropolis zpěvačka a houslistka Iva Bittová spolu s Barbarou Mariou Willi a skupina Kal y Kanto na benefičním koncertu podporující činnost české pobočky Amnesty International.
Koncert, který pořádal Palác Akropolis a Amnesty International, vynesl 72 102,- Kč (594 diváků). Celá částka je věnována Amnesty International na charitativní činnost.
Palác Akropolis spolupracuje s Amnesty International od roku 2003. Na benefičních koncertech vystoupili např. Lenka Dusilová, The Ecstasy of Saint Theresa nebo skupina Našrot. Další koncerty jsou plánovány na rok 2006.
Můžeš nějak shrnout 3 roky Ultramixu třeba pro mladší, kteří vás neznají tak dlouho?
Ultramix začínal původně jako hudební relace na TV3. Později jsme já a Radek Lacina jako režisér pořadu dostali nápad udělat tištěnou verzi Ultramixu a v prosinci 2001 jsme ji na svoje náklady vydali – tedy nulté číslo, společně se dvěma partnery. Pokračovali jsme v tom ještě půlroku hodně punkovým způsobem, protože na to nebyly absolutně žádný peníze – ale věděli jsme že to není udržitelný stav a hledali vydavatele. Toho jsme našli ve formě iMedia (Xmag, Hype, Živel, Blok, Bassline…), přibrali CD jako přílohu a začali budovat redakci.
Bez Cdček už si dneska ultramix těžko představit, tenhle model navíc přebírají další časopisy. Jak hledáte hudbu, která s časopisem vyjde? Jak důležitý je osobní vkus členů redakce?
No trend se hýbne ještě jinam, přes DVDčka po stahovací procedury. My zatím v Čechách nejsme tak daleko, takže první dva zmíněné způsoby zatím budou převládat. CDčka hledáme někdy snadno, někdy je zase těžce potíme. Není to lehká věc, v době kdy firmy nechápou takové vydávání jako promo jejich titulů a ne všechno se vždy zadaří. Vkus je pro nás dost důležitý – nevydáváme nic, co by se nám nelíbilo.
Jsi vlastně poslední ze zakládající čtveřice (pokud se nepletu) kdo stále sedí na své židli. Pořád tě to baví?
Občas to byl boj, ale ještě se tím bavím. Ostatní to vlastně nevydrželi – Radek Lacina odešel po neshodách se mnou na koncept časopisu, další se zase nechali vyplatit, nebo už nechtěli tohle dělat. Musím přiznat, že dělat v českých podmínkách profi časopis je někdy dost hrozný – v zásadě je to otázka financí. Nadšení je dobrá věc, ale nevydrží a pokud nejsou peníze nebo jsou nedostatečný, je nasnadě vždycky kompromis. A to často bolí.
Jak se změnil časopis přechodem pod iMedia?
Dostal lepší podmínky na tvorbu, peníze, přibral CD a teď I občas DVD, zázemí…Prostě se profesionalizoval.
Na co jsi osobně za dobu fungování časopisu nejpyšnější?
Pyšnej…to není slovo, který by to vystihovalo – ale jsem rád za leccos:
Že se podařilo ho „zživotaschopnit“, že je nezávislej, že máme ty nejlepší novináře, jaký jsem vždycky chtěl. Některý články I nápady považuju za jedinečný…bylo by toho dost, už jenom to, za kolik se ten časopis dělá je dost věc na to, aby mě to těšilo. Jenže já jsem z podstaty vždycky nespokojenej, takže já bych toho měnil…jen to není většinou technicky možný nebo je mimo mou kontrolu.
Jaká je nejoblíbenější česká kapela šéfredaktora u.mixu?
Nemám jednu. Kapel je tu teď strašně moc a dost dobrejch – od Sunshine přes L‘Point až po Southpaw z těch starších a Living Room, Khoibu a Toneless z těch mladších. Pak taky elektronika…no toho by bylo. Česká scéna toho má prostě ještě před sebou.
Kolik lidí se standardně na obsahu časopisu podílí?
Kolem deseti až patnácti, co se týče textového obsahu a grafiky. Jinak další produkční, PR a inzertní. Dohromady by to mohlo bejt tak třicet lidí…
Nedávno jsem zaslechl jistou konspirační teorii o spojení R1 – Roxy – Ultramix a musím říct že při pohledu na dramaturgii jednotlivých subjektů lze určitou souvislost vypozorovat. Spolupracujete nějak?
To není konspirační teorie, to je logika věci. My nejsme na sobě závislí kdovíjak, ale máme se rádi a známe se. Navíc Roxy je nejlepší českej klub, Radio 1 nejlepší český rádio…prostě si pásneme.
Pokud vím sám se i tvorbě hudby věnuješ jako Club Atlantico. Je to stále pravda? Kdy vyjde CD jako příloha u:mixu?
No abych řek pravdu, krom muziky do reklam a pár remixů jsem toho třeba za poslední rok neudělal skoro nic…není na to prostě čas. Až skončím v Ultramixu, rád bych se k tomu vrátil. CD??? Vtipné…
Sleduješ konkurenci? Je tu nějaký další hudební časopis, který má podle tebe úroveň?
Sleduju konkurenci. Vážím si ale asi jen Rock a Popu a jejich snahy…teď jsem dostal zprávy, že Lindaur jej vykoupil a bude ho křísit. Těším se na to, I když dřívější formát byl spíš staromileckej a nevyhovoval mi. Ale třeba se to radikálně zlepší. Navíc mít konkurenta vždycky helfne…v neustrnutí.
Pokud vím diskutovanou částí obsahu je třeba absence článků o kapelách typu Kabát, které prodávají tuny desek, vymanily se z image lopat a vyhrávají nejrůznější ankety. Na tuhle část rockové scény neberete zřetel, nebo je to prostě bojkot?
Je to bojkot, kterej nás jakoby komerčně poškozuje, ale tak jsme se rozhodli. My prostě nechceme podporovat scénu, která vyhovuje pokleslýmu vkusu nevzdělanců a hudebně omezených lidí. Na to jsou tu jiný časopisy. Když už I někom takovým píšeme, pak leda jako o fenoménu nebo se jim vysmíváme.
Kde je podle tebe ta hranice?
To je dost akademická otázka. Buď to zbagatelizuju nebo dodám přednáškuJ Ale krom subjektivních vlivů to jde I objektivně a s pomůckou – 90 procent v žebříčku IFPI Top 40 je hroznej odpad.J
Jak jsi po třech letech spokojen s úrovní časopisu?
Ale celkem jo – pokud mam porovnat finance na jeho dělání a výsledek, pak jo.
Co konkrétně tě pálí nejvíc?
Kompromisy, který musíme dělat…
Plány/změny do budoucna?
Jo :o)
Dobře… na co se můžeme těšit v dalším čísle?
Toho by bylo…na Cdčka, tentokráte budou dvě a samozřejmě plno článků – od U2, přes Support Lesbiens až po Libertines nebo reporty z MTV Awards či Red Bull Music Academy.
SOUTĚŽ O PŘEDPLATNÉ ČASOPISU ULTRAMIX:
KOLIK DOPOSUD VYŠLO CD PŘÍLOH U ČASOPISU ULTRAMIX?
Odpovědi zasílejte na info@ultramix.cz a do předmětu napište 3 roky s Ultramixem.
Kontrafakt po letech čekání konečně přichází s debutovým albem E.R.A., diskuze o postavách na titulní stránce je tedy zbytečná. V rozsáhlém rozhovoru naleznete odpovědi na asi nejčastěji skloňovanou otázku „co se změnilo“ i spoustu dalších, neméně zajímavých, typickým Murdar Demles způsobem zodpovězených. Zapomínat bychom neměli ani na Respektive, jejichž CD naleznete jako přílohu tohoto čísla. Ač to tak možná podle internetových diskuzí nevypadá, podle nás nadějná parta s velmi zajímavým materiálem.
Fajn je držet se posloupnosti: nejdřív myslím, potom mluvím a nejdřív poslouchám, pak si dělám názor. Zkuste si jejich Deluxe LP pustit a uvidíte sami, jak bude připadat právě vám. Podle nás je minimálně Decklova produkce důvodem k jásotu. Ani tím ale československá témata nekončí, sklizeň domácích alb je v plném proudu a vy si můžete přečíst i o Notes From Prague, známých již z dvojice klipů, Gipsym, lídrovi Syndrom Snopp, který právě vydal anglicky narapované sólo album Ya Favourite CD Rom, či o Karvinském DBS, který se svou deskou 6ka dostal až pod křídla největšího z největších, Universalu.
Velmi rozmanité je i menu specialit zahraničních, začínajíc králem Dancehallu jménem Barrington Levy, přes dvojici rapperek v sukních – komerčně mnohem úspěšnější první dámu Ruff Ryders – Eve až po miss psycho textů Jean Grae. V kapitole Evropského rapu si odskočíme na dvě zastávky do Německa – k plazovi jménem Raptile, který by se svým anglickým rapem asi rád tvářil, jako že k Deutsche scéně nepatří a k jednomu z nejpopulárnějších jmen Německé scény posledních chvil vůbec – panu úchylákovi v železné masce jménem Sido (že to není moc originální…, že už by tady jeden celkem dosti výrazný MC v masce byl? Správně, ale neodsuzoval bych pokus před jeho poznáním).
A na jednu zastávku do Polska, kde v našem hledáčku uvízl přemýšlivý MC jménem Pezet, který spolu s producentem Noonem (Grammatik) rozšířil svou diskografii o další zásadní desku. Stran Ameriky na vás z našich stránek budou koukat kluci z vrcholu hitparád – po pěti letech, během nichž se stihl z klejícího rappera proměnit v kazatele, se navrátivší ztracený syn labelu Bad Boy – Ma$e a pak mistr bling bling, který se rozhodl zapsat do historie vydáním dvou alb v jediný den (že by v St.Louis neslyšeli o vychytávce zvané double CDJ ), osobně – Nelly.
Přesně z protilehlého hudebního rohu jdou na věc Bigg Jus, bývalý druhý krotič mikrofonu undergroundové legendy Company Flow a pak chráněnci samotných kultovních Jedi Mind Tricks – Outerspace, masáci z města Filadelfie. Někde mezi pak najdete ohlédnutí za skupinou tlouštíků – Fat Boys a profil rappera jménem AZ, kámoše krále Queensu Nase, který má skills, ale né a né se zásadně prosadit.
To vše samozřejmě doplněno o dochucující přílohu v podobě tradičních rubrik recenzí (kde samo nechybí LP DJ Wiche), novinek, živáčů, graffiti a breaku znamená další nadupané číslo vašeho oblíbeného hiphopového měsíčníku. Rap is something you do, hip hop is something you live. Časák s CD seženeš v každém dobrém shopu s hudbou nebo na http://shop.bbarak.cz/. Jinak verzi bez CD v každé trafice v Čechách i na Slovensku.